Header 't Web

Nummer 1


Artikelen

Mentaliseren binnen pmt. Volgens de principes van Mentalisation Based Treatment (MBT)

MBT is een therapie die significante en blijvende veranderingen in de stemmingstoestand en het interpersoonlijk functioneren van mensen met de borderline persoonlijkheidsstoornis bewerkstelligt. Maar wat is mentaliseren precies? Hoe pas je facetten van dit behandelprogramma toe binnen de psychomotorische therapie? Kunnen deze facetten ook gebruikt worden voor de behandeling van mensen met andere stoornissen? Het antwoord op deze en andere vragen wordt in dit artikel gegeven.


Il y a: Levend Stratego


Boomavond motorisch leren

Wederom was de inmiddels jaarlijks terugkerende boomavond, een groot succes. Ditmaal maakte de opkomst van met name veel Calo-docenten, samen met veel bewegingsonderwijzers, andere nauw betrokkenen (zoals: fysiotherapeuten en studenten) de avond tot een groot succes. Frans Bosch wist ons twee uur lang te boeien, voordat Jesse Bussemaker (voorzitter van 't Web) hem wist te onderbreken voor een korte (plas)pauze. Na deze korte pauze wist Frans ons vervolgens nog ruim een uur te boeien over zijn
bevindingen omtrent 'Motorisch leren'. In dit artikel treft u een kort inhoudelijk verslag van de avond; te danken aan één van de aanwezige studenten.


Zonder woorden


Zegt de een tegen de ander... Zegt de ander...


Circus op de basisschool

Dames en heren hoog geëerd publiek, het is zoveer, na dagen, weken ja zelfs maanden oefenen presenteren wij u circus Fantatsini.


Rendez-vous over Martin van den Blink

Rendez-vous: over Martin van den Blink


Station: Softbal slaan met tosser. Een lessenreeks voor brugklasgroepen

Een groepje VO-docenten is bezig met het samenstellen van bewegingsonderwijslessen die vooral geschikt zijn voor de brugklas. In het tijdschrift zal geregeld allerlei activiteitenbeschrijvingen geplaatst worden. Vier activiteiten vormen samen een les, maar de activiteiten kunnen natuurlijk ook in een andere lessamenstelling gebruikt worden...


Inhoudsopgave 2010-01