Header 't Web

Nummer 6


Artikelen

Aangepast skiën

Lucas en zijn broertje zitten aan een tafel in het pension te kaarten. Ondertussen wordt de dag even doorgenomen. "Zag je wel hoe hard ik gingi" zegt Lucas met zijn grootste glimlach, "Ik ging jou echt wel heel erg superhard voorbij! En morgen doen we weer wedstrijdje. Wedden dat ik dan weer win?"


Il y a: Bankenbal


De negatieve gevolgen van sociale uitsluiting

Als je denkt aan de klassen waaraan je les geeft, of aan de groepen waarmee je te maken hebt als therapeut, bewegingsagoog of in een andere functie, weet je dan wie er buiten de groep vallen? En hoe deze kinderen (of volwassenen) zich gedragen? In dit artikel zal
ik proberen duidelijk te maken wat we verstaan onder sociale uitsluiting, wat de gevolgen zijn en wat jij eraan kunt doen.


Rendez-vous over Simone van Dijk


Zonder woorden


Zegt de een tegen de ander... Zegt de ander...


NOVIBOLS. Niveau-Onderscheidingen-Vaardigheid-In-Bewegings-Onderwijs-Leer-Situaties

Bewegingsvaardigheidstests volgens een relationeel bewegingsconcept


Leerlingen met Autisme in beweging

Voor veel leerlingen met autisme is de gymles geen onverdeeld genoegen. Vaak zijn ze motorische niet zo sterk en er is zoveel waar rekening meegehouden moet wordenl Beurtgedrag, samenspel, spelregels, ballen die in de ronde vliegen, een reeks handelingen die na elkaar moeten worden gemaakt en dat alles in een grote ruimte waar veel geluid is en iedereen lijkt rond te rennen. De autigym legt het accent op het bewegen, met je eigen lijf bezig zijn en door zijn afgebakende opdrachten weet je als leerling waar je aan toe bent. In dit artikel wordt er kennisgemaakt met een
gymles die 'autivriendelijk' is.


Inhoudsopgave 2008-06